Bastille Day

Happy National Day to France!

Bastille Day or Fête Nationale, commemorates the 1790 Fête de la Fédération,  held on the first anniversary of the storming of the Bastille prison on July14th 1789, which marked the beginning of the French Revolution. The original Fête de la Fédération at the Champ de Mars featured a giant feast , as well as fireworks.

The Bastille Day Military Parade has occurred every morning on the 14th July each year since 1880. The parade takes place on the  Champs-Élysées avenue in Paris in front of the President of the Republic, French officials and foreign guests. The president also holds a garden party at the Palais de l’Elysée.

 

As a special treat for Bastille Day, this French translation was kindly volunteered by one of our office members. Merci beaucoup!

Célébrons le défilé du 14 juillet !

Cette journée commémore la « fête de la fédération » lancée en 1790 ; la « fête de la fédération » célébrait l’anniversaire de la prise de la prison de la Bastille en 1789, un évènement qui marquait le début de la première révolution française. Initialement la « fête de la fédération » proposait un défilé des soldats fédérés de la Bastille au Champs de Mars qui se poursuivait dans la soirée par un feu d’artifice géant.

Pendant près d’un siècle, la commémoration du 14 juillet est abandonnée. Elle réapparaît en 1880, sous la 3ème République. La parade militaire du 14 juillet change de parcours et se déroule sur l’avenue des Champs Elysées face au Président de la République, les autorités officielles du pays et des invités d’honneur. La journée se poursuit par une « garden party » au Palais de Elysée.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.